Glock nog altijd niet tevreden over werkwijze Virgin

Een groot pakket aan updates mocht tijdens de Grand Prix van Turkije het tij voor het team Virgin Racing niet keren. Men had moeite om de nieuwe onderdelen goed werkend te krijgen en voor Timo Glock is dan ook duidelijk dat er snel wat moet veranderen. Eerder liet hij al optekenen verandering te willen zien, en ook nu weer uit hij zijn zorgen.

De Duitse coureur Timo Glock wist bij het tekenen van het contract bij het nieuwe team Virgin dat het eerste jaar zwaar zou worden, maar ondertussen is wel duidelijk dat het tweede jaar niet veel makkelijker zal zijn. Het team wist niet de gewenste stap voorwaarts te zetten, eerder lijkt het team te zijn afgezakt. Een groot pakket aan updates moest afgelopen weekend dan wel een stap brengen, maar ook deze bleef uit. Voor Glock is de maat vol, hij wil verandering zien. “Als we zo doorgaan zal het lastig worden om ons te blijven kwalificeren” aldus de Duitser. Dit jaar is de 107% regel weer van kracht, en vooraan het veld ontwikkelingen de topteams onder hoogdruk om de achterstand op Red Bull Racing in te lopen. Hierdoor kan de achterstand voor Virgin verder gaan oplopen.

“Als we de updates niet werkend krijgen zou dat problemen kunnen gaan geven” vervolgd de coureur. “Het is echter nog te vroeg om hier iets over te zeggen. Ik sta volledig achter het team, er werken hier veel goede mensen en we moeten nu alleen wat zaken voor de toekomst uitzoeken en bepaalde dingen veranderen.” Met die woorden lijkt hij de druk niet al te ver te willen opvoeren, maar de strekking is ondertussen wel duidelijk. “We monteerden het volledige pakket op mijn wagen en het maakte de wagen niet langzamer, maar wel moeilijker te rijden. Wat betreft de rijbaarheid was het uitlaatsysteem lastig om onder controle te krijgen. Ieder ander binnen de paddock had dit probleem. Als je er voor de eerste keer mee rijdt kost dit gewoon wat tijd en het werkte voor ons niet perfect. We besloten dus om terug te gaan, waardoor ik weer met de oude bodem en uitlaatsysteem onderweg ging.”

Toch doelt Glock niet alleen op de huidige problemen. Wil het team zich echt een weg naar boven gaan vechten, zal er iets structureels moeten veranderen. De redactie van F1totaal.nl lijkt het na alle problemen die het team al kende niet meer dan logisch dat ook de werkwijze van Nick Wirth hierbij onder de loep genomen zal worden. Onze collega’s van ‘Autosport’ zouden zelfs al hebben opgevangen dat de technische man minder verantwoordelijkheden zal krijgen. Wirth ontwikkeld op dit moment met behulp van CFD, en laat de windtunnel links liggen. Hiermee is Virgin het enige team dat volledig op die nieuwe techniek vertrouwd, tot op heden zonder al te veel succes. “We moeten dingen voor de toekomst veranderen” vervolgd Glock. “Iedereen weet waar we ons bevinden en hoe de situatie op dit moment is. We hebben een team waar we samen veranderingen voor de toekomst mee moeten inzetten. We moeten een weg inslaan en een manier vinden dat de updates werken – dat is alles wat ik kan zeggen.”

awesome comments!

Login

Vul hier je gegevens is

Welkom terug!