Barrichello en het Ferrari-schandaal

10 jaar na datum heeft Rubens Barrichello iets meer verteld over die beruchte Grand Prix in Oostenrijk. Hij moest toen zijn teamgenoot Michael Schumacher voorbijlaten, in opdracht van zijn stand.

12 mei 2002: de Braziliaan is op weg om de Oostenrijkse race te winnen, maar in de laatste ronde gaat hij obstentief op de rem trappen om op het allerlaatste moment Schumacher nog voorbij te laten. Iedere racefan herinnert zich nog het gerommel op het podium, waar een zichtbaar vertwijfelde Duitse wereldkampioen zijn teammaat op de eerste plaats dwingt.

Rubinho vertelde laatst de Braziliaanse pers: "Het was oorlog tijdens de laatste 8 ronden. Het gebeurt heel zelden dat ik mijn kalmte verlies, maar toen heb ik door de radio geroepen en geschreeuwd. Tot op het eind van de race wilde ik Michael niet voorbij laten en dat heb ik hen meerdere keren gezegd. Ik veranderde inderdaad van mening en dat had niets met mijn contract te maken. Het was een soort van bedreiging die mijn carrière zou veranderen. Als er één iets is wat belangrijk is in mijn leven, dan is dat het racen wel."

Meer zei de Braziliaan niet. Gaat hij binnen 10 jaar weer iets meer vertellen?

awesome comments!

Login

Vul hier je gegevens is

Welkom terug!