Adrian Sutil wil de hoop op een comeback niet opgeven. De Duitser moest aan het einde van afgelopen seizoen plaatsmaken voor Nico Hulkenberg bij Force India, maar hij verwacht dat hij op termijn weer gewoon binnen de F1 aan de slag kan gaan. Afgelopen weekend dook hij ook weer eens op binnen de paddock, wat enkel de geruchten voedt.
Enkele coureurs binnen de paddock voelen de hete adem van de teamleiding in hun nek. Met name Felipe Massa kan na weer een tegenvallend weekend, niet meer op onvoorwaardelijke steun van Ferrari rekenen. Het team heeft nu openlijk de druk op zijn schouders vergroot door betere prestaties van hem te eisen. Maar ook de naam van Bruno Senna wordt al genoemd, ook hij lijkt onder druk te staan.
Adrian Sutil ziet het allemaal toe en hoopt toe te kunnen happen. “Ik kijk altijd, maar op dit moment heb ik nog niets” aldus Sutil tegenover onze collega’s van ‘Autosport’. “Ik koos voor deze Grand Prix omdat dit de eerste was in Europa. Het voelt goed om weer terug binnen de paddock te zijn. Ik hoop dat ik snel weer een plek gevonden heb. Op dit moment zijn er geen plaatsen te vergeven en ik moet dus afwachten.”
De Duitser kan echter geen geld meebrengen richting een team en hij moet het dus van zijn talent hebben. “We bieden geen geld. Na vijf jaar weten mensen dat ik goed ben en ik hoef geen geld mee te brengen. Ik wil slechts een normaal salaris voor het rijden, en dat is het. Ik wil als een racecoureur behandelt worden en voor de sport is het belangrijk dat de echte talenten in de wagens zitten, en niet degene met het meeste geld.”