Räikkönen gaat voor de overwinning

De wereldkampioen van 2007 heeft de Grote Prijs van Europa nog nooit kunnen winnen. Hij is vastbesloten dit weekend daar verandering in te brengen.

In Canada kon de Fin niet imponeren: 12de op de startgrid en 8ste aan de finish. Hij vertelde daarover: "Ik heb tijdens de race enkele plaatsen kunnen veroveren, maar de zaken hadden heel anders kunnen uitdraaien. Ik zat geblokkeerd achter tragere auto's tijdens het cruciaal moment van de race en het is me tevens niet gelukt ze voorbij te gaan tijdens mijn pitstop. Ik haat het om achter een andere auto geblokkeerd te zitten. Ik dacht dat ik in Canada makkelijk zou kunnen inhalen, maar het is niet zo simpel gebleken. Valencia is een stratencircuit, maar zijn tracé is niet te vergelijken met Montréal, noch Melbourne of Monaco. Van de vier stratencircuits is dit de snelste. Het zal vermoedelijk zeer warm worden, maar net in deze condities is onze auto snel. Daar reken ik dus op."

Volgens Räikkönen zijn de kwalificaties dit weekend zeer belangrijk: "Natuurlijk heb je een voordeel als je kunt rijden op de propere gedeeltes van het circuit. Deze straten worden maar één keer per jaar gebruikt als circuit en er zijn dus vuile stukken bij. Het is er moeilijk om in te halen en we moeten afwachten of het DRS-systeem ons die taak makkelijker zal maken. Het zal een kwestie worden van rijden met een regelmaat, want het is makkelijk om er tijd te verliezen door kleine foutjes. Ik hou van de overwinningen en daar ga ik ook altijd voor. Ik heb hier nog nooit gewonnen, dus wordt het een interessant objectief. De laatste keer toen ik hier racete vertrok ik als zesde en eindigde ik als derde. Dat was niet zo slecht."

awesome comments!

Login

Vul hier je gegevens is

Welkom terug!